mandag 2. august 2010

Litt søm

Kjøpte jo en del stoffer fra Stoff og Stil i januar. Har kun fått sydd 3 plagg/sett enda men på tide og legge ut bilder av 2 av tingene nå.
Den Rosa og hvit rutete tunikaen er mønster fra Ottobre mens tunikaen i mørkrosa og røde rutern er mønster fra Stoff og stil. Kortbuksen er ett buksemønster fra Ottobre. Men jeg synes ikke passformen var så bra i livet på buksa (har sydd en buske også ferdig i januar men ikke tatt bilde av enda Rødme litt) så har kuttet av den en del for at den skal sitte i livet og ikke under armene. ble veldig fornøyd emd passformen da.
Til kortbuksesettet kjøpte jeg meg en duppeditt for å lage skråband. Brukte den til skråbandet i haslen på tunikaen. veldig lettvint å få pene skråband i plaggets stoff.
Pyntebåndene er forøvrig fra Papirloftet.



3 kommentarer:

Ingunn sa...

Oh, her er det en stund siden jeg har vært ser jeg.

Så flink du er! (beundrer stadig alle som kan sy mer enn rett søm....)

Ser dessuten et fint kort (liker fargene på det!), en morsom LO (synes du har løst den godt), og ikke minst er flott ferie-album. Bra jobba!

Kort og Søm sa...

Så fine ting!
Og kjekt å kunne lage skråbånd selv, av det stoffet man vil ha.
Ha en fin kveld :O)

Kari sa...

Så flink du er til å sy! Jeg sydde også litt da mine to jenter var små, både til dem og meg selv, men det er en hel mannsalder siden :-) Artig at søm, strikking og hekling har kommet så på mote igjen. Nydelig jente du har!

Klem, Kari

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...