tirsdag 1. januar 2013

De 2 siste strikkeprosjektene i 2012



Trenger nye votter og da må jeg jo også ha lue til. Fant ut at disse var kjappere å strikke enn nytt sett i selbustrikk. Fant mønsteret hos Garnstudio. Men jeg fikk aldri en stopp i Oslo sentrum til garnkjøp så jeg brukte Dale Freestyle i stede. Måtte forlenge mønsteret litt for at vottene skulle bli lange nok.
Har ikke hatt tid til å feste trådene enda sette ble ferdig strikket i går kveld. Har heller ikke bestemt meg for om det skal være pompong i toppen av lua eller ikke.
Har også strikket meg en kort bukse i mesteparten av 3-trådsgarnet jeg hadde som rester fra Nøstbarn etter å ha strikket 2 ribbestrikkede sett (bukse +genser). De har nærmest kuttet ut 3-trådsgarnet så fant ut at det var greit å bruke det opp. Jeg fant nemlig ut at det ble kaldt over rompa på skiturene i fjor så regner med at jeg i år vil holde varmen også over rompa.Det hvite er foresten ikke derfra var en annen rest jeg hadde som jeg begynte med i tilfelle det ikke ble nok garn.
Innimellom denne buksa har jeg også heklet enda noen lyslykter men er ikke noen vits i å legge ut bilde av for de har jeg jo vist tidligere 2 ganger og de er helt like. Og en muffunslue i innlegg lengre ned. Er kanskje ikke så rart at det da går litt seint noen ganger med strikkeprosjektene, når det gjøres andre ting innimellom.



1 kommentar:

Kort og Søm sa...

Smart måte å bruke opp restegarn, og slippe å fryse på baken :O)

Fin lue og votter du har strikket.
Godt nytt år,
klem :O)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...