lørdag 3. januar 2015

Ugle sminkeveske/pung og pute med kaninskinn

Jeg har sydd en pung til kan brukes både til sminke for de som trenger å ha med seg det eller andre småting som er greit å ha med seg når en skal ut.  Denne har jeg applikert en ugle på. Er applikert på symaskinen med applikasjonssøm.
Her sydde jeg på glidelåsen og vrangsydde sidesømmene etterpå. Sømmen der  jeg skulle vrenge den sydde jeg igjen for hånd. Sydde en trekant i hjørnene der jeg sydde noen få sting for hånd på innsiden for å feste trekanten til sidesømmen.
Arvet etter min farmor 2 kaninskinn for flere år siden. Går ut fra at selve skinnene må være fra slutten av 1940 årene til begynnelsen av 1950 årene for fryktelig lenge siden de hadde kaniner. Men nå har de ligget hos meg i en 12 års tid så var på tide og gjøre noe ut av de.
Hadde en ødelagt veldig smal i beina olabukse som jeg brukte som selve puta og så tok jeg rett og slett og bare sydde på det ene skinnet på fremsiden. Baksiden ble veldig lappete men når stykkene ikke var større enn de var blir det slik. Skal sy en til men trenger en bukse til og det har jeg ikke akkurat nå.

 
Vrangsys
 
 
Veldig greit med fingerring når man syr håndsøm, jeg er avhengig av den :-)
 

                                                                              Hjørner

Ferdig pung!

 
Forstykke
 
                                                                             Bakside

Og da er en deilig og lang juleferie over 2 arbeidsdager på 16 dager fri er veldig deilig. Og da er det til bake til den vanlige travle tralten. Håper formen blir bedre enn den har vært i høst og at jeg klarer å få gjort hobbyaktiviteter på kvelden i stede for å sovne!
 


 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...