søndag 1. november 2015

Nam nam tørkede epler

For å få brukt den lille eplehøsten fra hytta har jeg tørket epleskiver. Det er bare sååå godt!
Eplene våre var ikke gode å spise men til tørking egnet de seg godt.
skal liksom gjemmes til jul, men når man får lyst på litt snop er det fort gjort å gå i glasset og ta litt tørka epler :-) Så jeg får prøve å skjerpe meg og bare spise opp det lille glasset før jul.
Her er det ca 5 liter, men har jo spist en del av lasset og også gitt bort litt.

Ble satt i ovner med over og undervarme 50 grader og ca 10-12 timer, eller egentlig over natten ble det. Etter et par timer satte jeg døren på gløtt og slik stod den til morgenen etter.
Mine har fått ett dryss kanel på seg før de ble satt til tørking da smaker det enda bedre.



1 kommentar:

Kort og Søm sa...

Tørkede epler er bare veldig, veldig godt :)
Vet du hvor lang holdbarhetstid de har?

Ha en fin uke :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...