søndag 18. mai 2014

Grytelapper og oppvaskkluter

Har dukket ned i plastkassen med bommullsgarn og fått brukt opp noe garn som har ligget lenge. Noe er smårester (grytelappene) mens oppvaskklutene er strikket av nesten hele nøster.
Den lilla lappen har jeg ikke helt ebstemt emg for om skal bli vaskeklut til WC eller grytelapp til grillen på hytta. Er heklet  i relieffmønster som jeg fant påskriften til i Familien storer Håndarbeidsbok.
Garnet har ligget siden 1991 da min mor strikket en lilla genser av dette garnet til meg, ble igjen ett par nøster. Jeg har tidligere brukt noe av det til å strikke en dukkekjole men var fortstat nesten ett helt nøste igjen. Jeg heklet så lang jeg kunne og det var igjen 4 cm av nøste. Da hadde jeg fått fastmasker langs 3 kanter :-) Det ble for tykt til oppvaskkluter i dette mønsteret men som grytekluter er det perfekt for de vil bli tykke og gode å bruke.

Tok ett abbonnement på Familien kun for å få boken. Har lest ett innlegg fra en annen som skrev at hun var meget skuffet over boka mens jeg er veldig fornøyd. Til tross for at jeg har spart på oppskrifter og mønstrer i ca 40 år, fant jeg mye fine tips når det gjaldt hekling. Var en del bra strikketips også synes jeg.







Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...